28/03/10

nu var det länge sen jag skrev och tyvärr hinner ja inte skriva så mycket nu heller....men ja tänkte uppdatera lite.
jag lades in förra helgen eftersom jag fick en rejäl störtblödning på söndagskvällen när jag åkte hem från emelie. stefan fick köra direkt till akuten...det var riktigt läskigt eftersom jag inte slutade blöda och det bara rann igenom allt...det visade sig att jag hade rester av moderkakan kvar så jag lades in och sov över med jamie. dagen efter var jag på ultraljud och dem bokade in en operation till dagen efter. jamie sov även den natten med mig på sjukhuset.
operationen skulle gå fort och jag rullades ner i tron om att ja skulle vara tillbaka 2 timmar senare och stefan tog hand om jamie.
men det gick inte som de skulle det slutade med att jag hamnade på intensiven. jag hade förlorat 3 liter blod så jag fick 5 påsar med rött blod och 2 påsar med plasma. och oj vad ont jag hade jag fick ketalan, morfin och epidural för att kunna hantera smärtan och var så bedövad att jag inte kunde röra påbenen....stefan fick som tur var sova kvar på sjukhuset och ta hand om jamie. efter mycket om och men fick jag iaf komma hem med 3 olika sorters antibiotika och en inflamation i blodådrorna där jag haft dropp, men ja var bara glad att ha kommit hem.
sen i fredagsnatt bar det av till sjukan igen men jag fick välja om jag ville vara kvar för observation elller åka hem s¨å jag åkte hem. eventuellt så har jag en infektion i livmodern pågång så vi får se men jag hoppas att det ger med sig.
i natt bar det dock av till astridlindgren eftersom lillen var helt otröstlig och bara skrek tills han tillslut somnade av utmattning men han fortsatte att småskrika i sömnen och man märkte att han hade ont så vi åkte in. han var förstoppade visade det sig och vist var det skönt att det inte var något alvarligare men samtidigt var de inte lite förstoppad han var...efter att han fått lavemang kom det ut en deciliter hårda pluttar och han somnade som en stock. så nu är det olja i ersättningen som gäller.
men han mår bra och är sig själv igen.
ne nu måste ja fixa med maten innan lillen vaknar, vi höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0