mmmhmmm...

nu har dem valt att ta bort droppet som stannade av värkarna för att se om han har bestämt sig för att stanna kvar i magen.
det kom in en barnläkare och berättade vad jag har att vänta om lillen kommer den närmsta tiden, men det ser väldigt ljust ut och han skulle inte behöva mycket vård trodde dem men han skulle få stanna en månad i så fall och kanske få hjälp med andningen ( dem tror dock han skulle slippa respirator) sen skulle han ju kontroleras vad gäller maten eftersom hans mage troligtvis inte skulle tåla så mycket på en gång. men allt som allt sa dem att prognosen var ljus om han skulle få för sig att komma.
berit och jag pratade om olika senarion. om värkarna skulle sätta igång nu när dem tog bort droppet, om dem skulle behöva ta ut honom, om han inte skulle växa om jag blev utskriven, uniufär var gränsen gick innan dem skulle ta ut honom. ja jag fick nog svar på de mesta och innan hon gick sa hon att om det sätter igång redan inatt igen så får du se till att knipa tills i morgonkväll för då går jag på mitt pass :)

nu på kvällen gjorde dem ett ctg för att kolla hjärtat en extra gång och jag väntar på svar...hans bpm hade sjunkit från 145-155 som han normalt har till ynka 112-118....men dem viste inte riktigt varför...
jag har även fått min andra spruta med kortison idag för att hans lungor ska bli klara snabbare.

men nu är det bara till att vänta och se....jag hoppas ialla fall att han stannar ett tag till och att jag får åka hem på söndag även om jag tvivlar....det är ju så otroligt trist att ligga på sjukhus och bara stirra upp i taket hela dagarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0