mitt 2009

jag började mitt år uppe i norr (malung) med en otroligt underbar vän :)
 jag träffade en kille och blev kär men det blev en turbulent romans. som ganska snart sprack av så många andledningar.
 jag gjorde en otroligt jobig abort som slutade med att jag låg inlagd på danderyd och opererades.
 jag flyttade från lidingö ut till husby och avslutade min sjukskrivning och började jobba för första gången på 7 månader.
jag skaffade min underbara hund sassie!
sen träffade jag honom. killen som fick mig att tappa fotfästet totalt, jag blev kär första gången jag såg honom och även om vi hade en konstig början var jag övertygad om att detta var mannen i mitt liv. 
jag ansökte till studier och kom in.
 jag fyllde 20! och firade med alla mina vänner med middag ute på resturang och sen vidare ute på ancor där jag firade min 18års dag :)
 jag fick kontakt med min mamma igen och vi började så smått prata i telefonen med varande lite då och då och träffades för att fika ibland.
jag fick veta att jag var gravid och bestämde mig för mitt livs största beslut. att jag skulle bli mamma!
jag var på sommarläger med underbara människor i norrtälje och hade det bra :)
en underbar människa förlorade livet till canser och det var begravning...
killen jag trodde var mannen i mitt liv som var far till vårat kommande barn valde att lämna mig och barnet.
jag fick veta tt jag väntade en liten son.
min killkompis (som är som min bror) hamnade fel och blev dömd till vård.
jag hade svininfluensan i 1 och ½ månad och var inlagd med isolering på danderyd.
jag insåg att jag inte kunde ge min vovve den tiden hon behövde med alla sjukhusbesök jag hade och sålde henne, till hennes nya underbara ägare!
jag tog en semester uppe i norrland där jag blev kär i en liten kattunge som fick namnet Elvis och följde med mig hem :)
jag hade ett flertal jobbiga polisförhör men det gick bra.
annika (min mamma) valde att säga upp kontakten med mig, vilket kändes otroligt tungt men inte var helt oväntat, som hon själv sagt vi alla tror på vår egen vattvälling.
jag fick träffa min underbara brorsdotter och hennes familj och firade jul med dem :)


ja lite rörigt blev det och jag kan säga att detta är inte allt men det är vad jag kommer på just nu :P detta är i alla fall en del av vad mitt år 2009 blev av.

det aboslut bästa som hände mig är helt ärligt att jag blev gravid med min son :) som alla mirakel var han oväntad men långt ifrån oälskad!
under året som gått har jag både vunnit och förlorat saker jag inte viste att jag hade, kunde eller fanns. men framför allt har jag lärt mig saker. viktigaste läxan år 2009 blev att det blir vad man gör det till, på ett eller annat sätt.

jag har haft turen att ha människor om kring mig som är ovärdeliga, jag har människor som helt klart kan klassificeras som änglar och det har jag varit/är oerhört tacksam för.
jag fick avsluta mitt år med ett underbart besked som jag hoppas sätter ribban för år 2010.

mitt löfte i år är att göra det bästa av året. jag vet att detta året definitivt inte kommer bli en dans på rosor men jag har förhoppningar och tron på att trots de tuffa tider som väntar kommer det bli ett underbart år! om inte annat av den andledningen att jag kommer bli mamma till världens mest underbara son!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0