där ser man

när jag kom in berättade dem att dem inte skulle stoppa honom om han ville ut, sen kopplade man mig till en ctg som visade att hans hjärtljud var bra och att jag hade värkar. läkaren gjorde sin undersökning och man såg att livmoderhalstappen hade blivit mjuk och kortatsner till 2 cm.
dem gav mig en spruta med bricanyl i alla fall bara för att se om de ville sig och lite bättre blev det men sen satte det igång igen. alla blodprover visade att jag är frisk så det handlar inte om de tydligen.
tillslut fick jag komma upp på avdelning 12 för att sova och vänta och se hur det utvecklade sig under natten.
efter ett tag lyckades jag tillslut iallafall somna fast kan inte påstå att jag sov bra, eller länge och jag vaknade en massa gånger....men nu verkar det som om han har lugnat sig lite och kanske bestämt sig för att det är ganska bra därinne i magen. om det fortsätter vara såhär lugnt under dagen får jag åka hem redan ikväll, dock med ännu fler läkarbesök för att kolla så han mår bra.
känns skönt att det verkar som han vill vara kvar ett tag till och växa på sig men samtidigt känns det lite snopet att ha varit så nära att få hålla honom i mina armar.... 
men som sagt dagen e inte slut än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0