05-01-10

träffade min underbara barnmorska idag. och allt såg bra ut :)

Blodtryck - 113/74 (bra)
Bebis hjärtslag - 140 bpm (bra)
Blodsockervärde - 4,9 (bra)
SFmått - 30 (bra)
Vikt - +6 kilo

sen pratade vi om förslossningen eftersom den sakta men säkert närmar sig ( själv tycker jag att veckorna springer iväg :P) vi pratade lite om hur det går till, vad jag undrar över, hur jag känner inför den, smärtlindring och lite sånt. men som det är just nu är jag inte så orolig. det blir ju som det blir och jag tror att dem som jobbar på förlossningen vet vad dem gör och sen tror jag på att jag kommer kunna hantera smärtan och vad gäller smärtlindringen känner jag mig lugn. nästan lite oroad över att jag inte har nån rädsla inför förlossningen men jag får se det som någonting positivt. sen vet jag ju att det kommer göra otroligt ont att föda barn men samtidigt vet man varför det gör ont och bara det gör att man kan slappna av sen vet man ju att det kommer gå över inom en överskådlig tid och så får man ju ett mirakel i slutet av det hela :)
sen sade även barnmorskan att jag måste vara uppmärksam på om förlossningen skulle sätta igång eftersom risken är att han kommer födas förtidigt så vill hon att jag ska vara beredd på det.

jag har tittat efter lägenheter nu och bostadsmarknaden ser inte bra ut....måste verkligen hitta något innan lillkillen kommer så det finns inte mycket tid men jag hittade en bostadskö i täby som är privat där man går före hela kön om man sätter in pengar på deras bospar så min  stödperson och jag håller på att kolla upp det men kanske blir så att hon tillfälligt sätter in pengar så jag kan gå före i kön och få en lägenhet och i så fall hamnar ja ju i täby vilket vore helt underbart eftersom jag känner mig så otroligt hemma där :) men som sagt inget som är klart än så vi får se hur det går men det känns i alla fall hoppfullt.

efter att jag var hos barnmorskan åkte jag in till min stödperson och fikade och snackade lite skit och lite lägenhet och självklart fick hon och johanna känna lillkillen sparka :) sen bar det av hem igen.
eftersom jag var så trött tog jag en powernapp. nu ska jag bara komma på vad man ska äta till middag men känns inte som om jag orkar med något kompliccerat så antagligen blir det pytt i panna och kanske ett stekt ägg till och sen blir det nog lite grönsaker i alla fall för lite nyttig måste man ju vara :) och alex har bokat tvätt-tid så på fredag blir det äntligen till att tvätta och tro mig behövs, tvättberget bara växer. ska försöka hinna plocka i ordning lite här hemma och ska nog se till att damsuga innan klockan blir för mycket så det blir lite renare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0