12/10

fått höra att jag inte uppdaterat tillräckligt så jag antar att jag får skriva lite mer ;)

tänkte börja med att förklara en en gång varför jag skriver denna blogg eftersom vissa inte verkar förstå det.
jag skriver så att mina vänner och även min mamma som jag inte träffar mer än kanske en gång var eller var tredje månad ska kunna följa min graviditet. jag vill kunna gå tillbaka och se hur jag mådde och vad jag hade för mig. kanske skriva ut ett par av inläggen om bebisen och bilder på magen och visa min son i framtiden. jag hade en annan blogg innan jag blev gravid som nästan ingen hade adressen till och andledningen till att jag bloggar och inte skriver i en vanlig dagbok är för att bloggen kan jag komma åt var som helst hemma, hos vänner, på bibloteket eller utomlands om jag skulle resa bort. jag behöver inte släpa runt på en bok som kanske försvinner. och sen är det ganska kul att läsa vad nära o kära känner och funderar. hoppas att ni förstår, accepterar och kan respektera mitt val.

 

status på mig:
jag är fortfarande sjukskriven och kommer vara det ett tag till. har ett virus i lungorna och äter en hel del mediciner. letar lägenhet för fullt för att kunna slå mig till ro och hinna "bona" lite innan lillkillen kommer.

status på magen:
magen bara växer och vaxer så det knakar. folk runt om kring mig påpekar nu att det syns att jag väntar en liten bebis :)

status på bebis:
bebisen är nu 18 veckor och en dag i kategorin vecka för vecka kan ni läsa vad som händer med bebisen denna vecka (vecka 19). han sparkar som en liten galning där inne och mår bara bra.

eftersom jag är ledig i morgon (tisdag) är jag ledig så forhoppningsvis får jag äntligen fart påmig och ser till att lägga upp lite bilder på magen och lite av de babysaker som jag har köpt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0