jaha

vaknade av att dem ringde från mvc. mitt i mitt halvsovande/totalförvirrade tillstång pratar barnmorskan i vad jag uppfattade som super speed. jag har fått en tid på danderyd, obstetriska mottagningen för att kolla lillen kl 08:30 sen har jag sedan innan en tid på karolinska 11:30 sen har jag tid den 4 till mvc för att träffa min barnmorska och så ska jag träffa min läkare den 1 februari sen kommer det bokas in fler besök och att inte glömma så ska jag på ultraljud den 21 jan för att kolla hur lillen har det där inne. jag ska även börja mäta mitt blodsocker igen två gånger om dagen och så ska vi boka in ännu en glukosbelastning. hoppas bara att det inte blir som den förra när mitt blodtryck skönk till 90/40....de va mindre kul.... känns som om jag kommer spendera mer tid på sjukhuset än nån annan stans....men men huvudsaken är att dem har lillen under uppsikt och att han mår bra.
och så har dem sagt att om han slutar växa eller något är fel kommer dem plocka ut honom så jag behöver inte vara orolig, men dem hoppas och tror än så länge att han kommer få vara kvar i magen de resterande 11 veckorna. lättare sagt än gjort att inte oroa sig....som ja sa tidigare ligger jag bara hemma och sover och äter, allt för att han ska gå upp i vikt så jag kan ju inte påstå att jag inte är oroad....
får se vad som händer idag, jannie och kanske freja skulle eventuellt komma över och äta middag hos mig o alex. funderade på att åka till lidingö för att besöka gravarna men tror inte jag kommer lyckas ta mig iväg....känns fortfarande jätte jobbigt att gå dit. även om jag vet att dem inte finns kvar i livet så känns det på nått sätt som jag inte behöver hantera det om jag inte går till deras gravar...känns löjligt att jag fortfarande tänker rså efter över 2 år...men jag saknar dem så otroligt mycket.... funderade på om jag skulle kolla med jana om jag kunde komma förbi o kolla på hennes nya lägenhet men vet varken om hon har tid eller om jag kommer orka...får kanske vänta med att träffa henne till den 1 när jag ska med och hämta hem hennes katt.
ne nu ska jag ta och äta frukost nummer två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0