sagan om viccan och janne

historien om viccan och janne;

vi träffades på en studentskiva jag var där med min kompis som jag bodde med och janne var där med en kompis.
vi kände inga andra och vi började prata. när kvällen var slut gav jag honom mitt nummer och han ropade hej då veronica! fel namn men knaske inte så konstigt vi hade precis träffats och det var en del öl inblandat.
efter denhär kvällen träffades vi några gånger och tillslut träffades vi på en fest där han var där kystes vi hela kvällen och det  känndes som om jag svävade på moln.
han följde mig en bit när jag skulle hem och jag berättade att jag nyligen gjort slut med mitt ex och han sa att han hade strul med sitt ex med.
efter detta försökte jag med mitt ex en gång till men det höll inte mer än en vecka efter det träffades janne och jag igen och då kom det fram till att "exet" han pratat om inte var ett ex utan en flickvän. vi kom fram till att vi skulle vara vänner men det höll inte länge och vi träffades oftare och oftare efter att vi haft sex sade jag att han kanske borde lämna sin tjej om han inte var kär längre men han sade att han var tvungen att vänta eftersom hon snart skulle ta studenten och han inte ville förstöra den för henne. att hon inte förstod vad som pågick fattar jag inte han svarade aldrig när han var med mig och gjorde han det diktade han ihop historier om att han var hemma eller på jobbet eller liknande medans han igentligen var med mig o hyrde film eller nått.
när hon väl tagit studenten väntade han ett par dagar och sen gjorde han slut men berättade inte att han träffat någon, det skulle han göra snart sa han. en sak i taget.
han blev orolig att hans familj skulle ha svårt att acceptera att vi träffats så snart efter att det tog slut med rebecca så han diktade ihop en historia om att vi kännt varandra länge och hade jobbat ihop innan. vilket blev den officiella historien. (  vi träffades första gången första veckan i april igentligen).
vi hade det bra tillsammans och han skulle snart berätta för rebecka att han träffat någon ny eftersom dem fortfarande umgicks och gick på bio m.m. men han hittade alltid en ursäkt till att inte berätta efter ett ta slutade han berätta för mig att han träffade henne, det fick jag höra av hans vänner.
i juli upptäckte vi att jag var gravid och jag ville behålla han var tveksam och vi hade ett bråk. jag sa då till honom att jag skulle göra en abort om han ville det men då sa han att han inte ville det. vi skulle behålla och han började tro att han skulle kunna bli en bra pappa och att han inte alls var lika illa inställd till att ha barn. så då bestämde vi att behålla barnet tillsammans.
hans vänner var inte alls glada över att jag var gravid och sade att han skulle bli en fördjävlig pappa och att hans liv nu var förstört. det var historier om hur jag var besatt av honom och med flit hade blivit gravid för att han inte skulle kunna lämna mig. gång på gång söp han med sina vänner och sörjde men sade fortfarande att han inte ville att jag skulle göra abort.
men jag fick absolut inte berätta för någon att jag gett honom valet eftersom "ingen skulle förstå".
vi bråkade han ville att jag skulle lita på honom eftersom jag inte hade någon andledning till att inte göra det och vi kom fram till att vi hade missförstått varandra genom att inte prata med varandra med det löste sig och vi kramades om och gick och lyssnade på hjärtljuden och kollade på babykläder som jag fått av en vän.
efter ett par dagar loggade han in på msn och förklarade att han hade växande hatkänslor mot barnet och att det känndes som om allt var barnets fel. han hade bestämt sig för att lämna mig och barnet. trots att han alltid sagt att oavsett vad skulle han inte dra. varför ville han att jag skulle lita på honom? när han ändå skulle dra? och dessutom göra det över msn?
vi träffades dagen efter och lämnade saker vi haft hos varandra. han ville inte att jag skulle umgås med hans familj med vi fick prata med varandra om det gällde barnet, han ville inte ha kontakt med mig eller barnet någonsin och skulle avsäga sig vårdnad snarast.
hans familj hörde av sig och undrade vad som hänt eftersom han tydligen inte ville berätta för dem så jag gjorde det. jag skrev på min blogg vad jag kände och berättade vad som hänt. tydligen gjorde detta att jag bröt mot alla regler som fanns. nån hade börjat smsa honom från dolt nummer med "hot" för att han dragit och även detta var mitt fel. jag skrev ett inlägg på bloggen och bad folk sluta med det hjälpte inte så det är fortfarande mitt fel och pga av detta så tänker han inte heller hjälpa till att betala vagn, skötbord m.m. som vi kommit verens om att han skulle betala hälften av. som han sa var det inte hans problem och han hade annnat att lägga pengarna på.

detta är det "vackra" historien om viccan o janne som ingen fick veta eftersom janne inte för allt i världen ville att nån skulle veta att han var en otrogen, svikande, oansvarig, ljugande 21åring.


Kommentarer
Postat av: mackan

det kallas psykopat hans tillstånd !

2009-09-23 @ 16:52:22
Postat av: Anonym

stackare :( shit vad stark du är som behåller barnet i alla fall..

2009-09-28 @ 23:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0