graviditeten denna vecka

Befruktning skedde ca
Du har gått  
Men du är i  
Du är i
Du är i
Du har gått
Och har ca
Förlossningsdag ca


Vecka 16

Kroppen: Den här perioden är ofta en roligare 
tid av graviditeten och många känner sig lite
piggare igen. En del som fött barn förut kan
känna att något rör sig i magen, det kan kännas
 som pirrande bubblor eller som en fisk som
 spritter till.
Ditt hjärta pumpar 20 procent mer blod än
tidigare och det kommer att öka betydligt fram
till i slutet av graviditeten.

Fostret: Fostret mäter cirka 16 centimeter och
 väger omkring 100 gram. Fingernaglar har
bildats och fostret kan rynka pannan, röra ögonen
och svälja. Fostret kan även ta tag i navelsträngen
 och börja undersöka det vattenfyllda rummet som
det befinner sig i. Det omges av ungefär 1,5 liter
 vatten som byts ut flera gånger per dygn vilket
behövs eftersom fostret kissar ungefär med 45
minuters mellanrum. Vattnet fungerar även som
stötdämpare.
Redan nu har barnet troligtvis utvecklat sitt smaksinne.
 Barnet kan höra och rycker till om något plötsligt
ljud uppträder nära magen. Ljudnivån inne i magen
 är annars ungefär lika hög som när man står på en
trafikerad gata i staden eftersom alla ljud i mammans
kropp förstärks i fostervattnet.






Kommentarer
Postat av: Emelie & Lukas

Jaa okej =)) ne det tror jag inte! Dem har nog vett i pallet oftast bara snubbarna som inte har de thaha!



Nee precis allt så jag har råd MEN då måste jag söka socialbidrag och sånt och de orkar jag verkligen inte hålla på med! Så jag väntar hellre :) Plus att jag inte har ngt kapital till möbler heller!



Hehe men då är vi jämngamla =) Fyllde 20 den 23 juli =D

2009-09-17 @ 23:22:02
URL: http://mellemus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0