NÖFF!!!

mått väldigt dåligt den senaste tiden och idag fick jag min förklaring....svininfluensan!
i lördags somnade jag vid åtta på kvällen, kl 9 vaknade jag igen med otrolig smärta i magen. det visade sig vara sammandragningar och kl 4 på natten ringde jag och väckte sofia. hon körde in mig och efter ett par timmar fick jag veta att lille killen mådde bra (kunde äntligen andas ut) jag fick bricanyl mot sammandragningarna och order om att vila mycket! så jag åkte tillbka till stefan och lade mig...jag hade feber hela nästa dag och natt upp mot 40 grader och kunde knappt röra mig men på kvällen hade jag slutat kräkas så jag lyckades i alla fall få i mig lite mat och dryck.
på måndagen körde stefan mig till MVC eftersom jag fortfarande var för hängig för att ta mig dig själv.
min läkare tyckte att jag verkade väldigt sjuk och med tanke på att jag inte varit frisk på över en månad så skickade hon mig ögona böj till danderyd med en remiss för att reda ut vad det kunde vara.
vid 4 tiden på måndagen blev jag inlag oc vid nio på kvällen gjorde man en lungröntgen som visade en liten infektion men inget allvarligt. jag blev kvar över natten och på tisdag morgonen kom läkarna in och förklarade att dem skulle testa för svininfluensan och att fram till att dem fick svaren så skulle jag vara isolerad.
min läkare på MVC kom förbi eftersom hon även jobbar på danderyd och verkade lite fundersam över att att jag var isolerad eftersom jag inte varit det från början och det verkade på henne som om jag skulle få åka hem senare under dagen eller senare morgonen efter.
testsvaren skulle komma på kvällen men nej. dem kommer vid fruksosten istället blev svaret. morgonen kom men inget svar. dem kommer vid lunch blev svaret och det gjorde dem.
 läkaren kom in i full skyddsmundering och förklarade kort att testet hade varit possitivt och att jag hade svininfluensan. dem skulle påbörja behandlingen snart och jag skulle bli kvar på sjukhuset ett tag.
nu har jag fått medicinen, stefan har även räddat mig från att bli galen snäll som han var kom han förbi med lite mcdonaldsmat och godis och tidning så nu kna jag hålla mig någorlunda sane ett tag till :P

annars händer inte mycket här på mina 12 kvadratmeter.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0