10/11

nu är det bestämt att jag ska få med mig en liten kattunge hem till stockholm, får se när jag åker hem bara men inte innan helgen för jag behöver några dagar till i lugnet.
vaknade idag med en otrolig ångest....drömde sånnaa mardrömmar i natt att jag inte viste vart jag skulle ta vägen. klev upp i morse och tänkte att det kanske skulle kännas bättre om jag gick ut på en promenad. det hade snat och var så otroligt vackert men sen kom jag på....jag är mitt ute i ingenstans och det är bara tysst och vitt. vad gör man för att bli av med ångesten när inget finns att göra och man inte vet varför man fått den?
ska åka in med monica och sandra till hoting idag och kolla runt lite i ministaden. skka passa på att ringa lite ärenden också. och sen ska jag gosa ännu mer med katterna och ta det lugnt.

drömde igår att jag födde mitt lillabarn. stefan var med som planerat och jana kom in till sjukhuset men det visade sig att hon också skulle föda. tvillingar men med martin sofias kille. dem väntade två små flickor och jag en pojke men när vi väl födde blev det en pojke och en flicka för dem och en liten flicka för mig. inte gjorde det ont heller det var helt smärtfritt att föda dock var hela drömmen så sjuk och konstig....men lite häftigt var det och även om det kommer vara bra mycket mer smärtsamt att föda på riktigt längtar jag som attans tills lillen vill komma ut och jag äntligen får krama om honom och hålla honom i mina armar. det är ju inte allt för långt kvar med tanke på att jag idag går in i 6 månaden :) tiden bara springer iväg och på ett sätt känns det skönt för snart får jag träffa lillen men samtidigt är det skrämmande hur fort tiden går...känns som det var förra veckan jag fick för mig att göra grav-testet och fick veta att jag var gravid.
har fått två nya ultraljudstider också. 22 december och 21 januari så då får jag se lillkillen igen och det är alltid lika kul. tycker dock lite synd om honom eftersom det började se lite småtrångt ut på senaste ultraljudet och det bara kommer bli trängre...måste vara skönt för honom när han kommer ut att äntligen få sträcka på sig och inte behöva ligga ihopträngd. fast än så länge har han ju i alla fall lite plats.

så katten som  ska med hem, problemet är att det tydligen är djurförbud på alla bussar ner till stockholm och tåg är på tok för dyrt för mig att ta. ska kolla upp om man kanske kan skicka katten med tåget dock och sen se till att någon hämtar upp honom på stationen i stockholm. namnfunderingarna går på för fullt....han skulle passa att heta Yoda men änddå inte, Puma känns så mesigt så jag vet inte riktigt vad jag ska välja....men det löser sig nog.

ne nu ska ja ta o fixa till mmig så jag kan åka till hoting snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0